Reglarea poziției corecte și comode pe bicicletă

Dacă vrei să mergi cu bicicletă mai mult de o tură prin parc ar trebui să ști care sunt regulile de bază pentru reglarea poziției pe bicicletă.

Primul lucru și cel mai important este ca în momentul în care îți iei bicicletă această să aibă cadrul pe dimensiunea recomandată pentru tine sau foarte aproape de ea, și să fie un model care să acopere dorințele tale de folosire ulterioară (asfalt / păduri / drumuri forestiere / munte...)

Reglajele de bază a poziției pentru bicicletele de asfalt (cursiere / single speed / city / hibrid):

1. Înălțimea șeii în așa fel încât cu călcâiul pus pe pedala lăsată la maxim jos (fără încălțăminte) piciorul să fie întins aproape perfect;
2. Poziția față/spate a șeii în așa fel încât o linia imaginară ce trece prin fața genunchiului să coboare pe axul pedalei când aceasta este orizontală în față;
3. Lungimea pipei în așa fel încât privirea să fie pe linia imaginară ax roată față - ghidon.

Odată făcute aceste reglaje clasice de bază restul micilor detalii le faci în funcție de cum te simți, nu există să fie totul perfect din prima. Clasic șaua trebuie să fie orizontală dar unii preferă o ușoară înclinație spre în jos a părții din față.

O șa lăsată de nas prea mult va face ca fundul să alunece și să fie nevoie să te tot așezi, iar o șa ridicată vă face destul de neplăcută orice plimbare mai ales pentru bărbați.

Cea mai frecventă greșeală este ridicarea exagerată a șeii care are ca efect, vizibil foarte ușor, balansarea liniei fundului/șoldurilor la pedalare, la fiecare apăsare a pedalei. Acest "dans" va avea un efect dezastros asupra ... fundului și a zonelor de contact cu șaua...

Reglajele de bază a poziției pentru bicicletele de munte:

1. Înălțimea șeii trebuie să permită atingerea solului direct cu măcar vârful ambelor picioarelor dacă nu aproape toată talpa, pentru ca la munte/pădure este foarte probabil să trebuiască sa pui picioarele jos rapid;
2. Poziția față/spate a șeii în așa fel încât privirea să cadă în dreptul/lungul furcii:
3. Poziția manetelor de frână în așa fel încât degetele să stea întinse în lungul mâinilor, în nici un caz forțate spre în sus.

Pentru coborâre se recomandă ca șaua să mai fie lăsata aproximativ 2 cm (minim) față de poziția clasică.

O înălțime prea mică care duce la apariția durerilor la nivelul genunchilor la pedalare.

Recomandări generale:

- spatele drept, nu cocoșat;
- mâinile ușor îndoite din coate, nu drepte și țepene;
- mișcarea piciorului nu cu genunchi înspre înafară, ca o rață crăcănată.
- talpa piciorului se așează pe pedale cu treimea din fața nu cu mijlocul, călcâiul sau doar vârful.

trek_bodega
Ne naștem cu doua rânduri de dinți, pe următoarele trebuie să le plătim

Medic dentist

Alex Necula

alex_necula_stomatolog
web_design
Drepturile de autor asupra întregului conţinut al acestui site sunt proprietatea Alexandru Necula. Conţinutul site-ului nu poate fi reprodus, modificat, distribuit, republicat sau copiat fără acordul prealabil scris al proprietarului. @ 2017