Cum se curăță/spală bicicleta, și cum se unge lanțul?

Să ai o bicicletă pe care să o menții curată și unsă nu este o treabă foarte grea, dar ai nevoie de ceva timp pe care să-l aloci special pentru asta după fiecare tură sau cu regularitate.

Curățarea cadrului bicicletei este o chestie care ține de fiecare în parte, de cât vrei să lucească sau cât de mult nu vrei tu să te murdărești când te atingi de ea. Dar tot ce ține de transmisie (foi, pinioane, lanț, schimbătoare, cabluri) trebuie curățate cu regularitate pentru a evita uzura rapidă sau neplăceri în utilizare.

Transmisia este bine să fie curățată și unsă:

- oricând începe să producă zgomote la pedalare;
- după fiecare 50-60 kilometri de mers prin oraș (nisipul de pe marginea drumurilor este foarte abraziv);
- după ce ai mers prin ploaie;
- după fiecare tură prin praf/noroi/bălți/păduri, oricât de scurtă a fost;
- după fiecare tură mai lunga de 100 kilometri chiar și dacă a fost în condiții uscate și fără praf/nisip/noroi;

Cum se curăță/spală cadrul și toate piesele sale?

Simplu: poți sa o ștergi cu o cârpă uscată dacă nu ai nimic altceva pe ea decât praf; poți să folosești un burete moale cu detergent de vase sau unul special dacă are ceva mai multă murdărie, sau poți sa-i faci o baie mai serioasă cu furtunul sau direct în cadă folosind burete și detergent de vase. Sau la o spălătorie specială pentru biciclete (există și în București)

NU o spăla niciodată la spălătoriile auto cu jet pentru ca există riscul de a face mai mult rău decât bine !!! dacă o speli cu furtunul sau dușul riscurile sunt mici, doar să ai grijă să folosești presiune redusă.

Cum se curăță transmisia?

Aici e putin mai mult de muncă, dar pașii sunt:

- cu o cârpă uscată șterge tot ce poți: lanț, pinioane, foi, schimbătoare;
- cu o cârpă uscată șterge intre fiecare foaie de la pinioane și angrenaj; există și perii speciale pentru accesul în aceste zone:
- folosește un spray degresant, un dispozitiv pentru curățat lanțul împreună cu soluție specială (eu aici folosesc alcool medicinal, pentru ca degresează, și se usucă repede iar în plus nu miroase nasol); dacă lanțul poate fi scos îl poți spăla într-un vas cu motorină.
- după ce ai terminat usucă bine (aerul comprimat ar fi ideal...), șterge bine din nou cu o cârpă uscata tot (eu prefer să curăț seara și sa o las până dimineața).

Cum se unge transmisia și cu ce?

Poți foloși orice produs dedicat pentru acest scop, fie universal, fie pentru vreme uscată/umedă la alegere. Eu unul recomand versiunile lichide cu picurător și nu pe cele tip spray, pentru ca acestea se pot împrăștia și în zone în care nu au ce cauta (janta sau disc de frână).

NU folosi produse gen ulei de mașină, ulei de gătit, renumitul WD40... produsele dedicate sunt create pentru a pătrunde peste tot și pentru a nu atrage praful.

Ungerea se face pe lanț, nu pe pinioane; cel mai simplu se picură ușor și continuu (prin atingerea lanțului în permanență cu vârful picurătorului) pe partea de jos a lanțului pe toată lungimea lui (pedalând invers). După ungere se șterge ușor cu o cârpă uscata tot lanțul pentru a îndepărta excesele; mai mult nu înseamnă mai bine, pentru că va atrage praful.

Ne naștem cu doua rânduri de dinți, pe următoarele trebuie să le plătim

Medic dentist

Alex Necula

alex_necula_stomatolog
web_design
Drepturile de autor asupra întregului conţinut al acestui site sunt proprietatea Alexandru Necula. Conţinutul site-ului nu poate fi reprodus, modificat, distribuit, republicat sau copiat fără acordul prealabil scris al proprietarului. @ 2017