Mergi la conţinutul principal

Dacia Duster Prestige 1.3 TCE 150 GPF 2WD... dotări, opțiuni, păreri personale...

Dacia Duster Prestige 1.3 TCE 150 GPF 2WD... dotări, opțiuni, păreri personale...

Deci avem sub fund o Dacia Duster 2 (2019) nivel de echipare Prestige, cu un motor pe benzină de 1.3 TCE 150 GPF, 2WD, anvelope Goodyear EfficientGrip SUV ... culoarea nu contează... achiziționată de la Serus. Nu am făcut drive-test înainte de achiziție, nu am condus sau mers înainte cu un alt Duster.

Prima părere cea legată de dealer... totul perfect așa cum deja știam, altfel nu aș fi cumpărat mașina de la ei, mașina a venit dotată (au fost puse pe factură) cu pachetul de chestii obligatorii (triunghiuri, stingător, trusă medicală) și covorașe de cauciuc tip tavă față / spate... 

ZIUA 1. Mașina... parcată frumos în fața reprezentanței, făcut actele rapid, prezentare făcută, să ne urcăm în ea și să plecam spre benzinărie... 

  • scaunul... sus/jos, față/spate, reglaj lombar - găsit rapid poziția.
  • prima problemă, genunchiul se lovea de bord... soluție rapid găsită... volanul tras la maxim în spate... loc picioare foarte ok (am o înălțime de 1.82), reglat scaun din nou... perfect.
  • oglinzi mari, foarte bună zona acoperită, reglat așa cum îmi place, motorașe care oferă un reglaj foarte precis.
  • pornit ventilația, aerul condiționat, setat temperatura... efect rapid.
  • primul chestie nu tocmai ok observată, rezoluția ecranului de la MediaNav bla bla... ușor cam mică după gusturile mele, se vede ușor blurat, poate este din cauză că eu m-am obișnuit cu niște ecrane super performante de la telefoanele pe care le folosesc în ultimii ani (Sony Xperia XZ Premium, XZ2 Premium).

Primul drum: reprezentanță - benzinărie - tură mică prin cartier - parcare.

  • extrem de manevrabilă
  • nu îmi dau încă seama de dimensiunile mașinii, dar pare că mă prind repede
  • nervoasă... mult peste așteptări...  o surpriză extrem de plăcută
  • benzinărie: plinul făcut... undeva 50 de litri
  • ușurel spre casă... din ce în ce mai încrezător și mai relaxat
  • ajuns în parcare... parcare cu spatele... combinația cameră de marșarier cu senzori de parcare a făcut ca manevra să fie foarte ușoară

Și acum să ne jucăm puțin cu ce avem în bord / mașină:

  • am instalat / configurat rapid Android Auto, merge perfect. (este foarte ușor de instalat)
  • sunet bun la muzică, mai ales dacă se folosește un USB sau o aplicație din telefon, ceva mai slab calitativ pe radio
  • conexiune foarte ușor de făcut pe Bluetooth între telefon și MediaNav... sistemul handsfree funcționează bine, se aude foarte bine
  • manete, butoane... beculețe... pentru asta există cartea mașinii, nu o să mă apuc acu să scriu, asta dacă nu ști deja ce face fiecare
  • torpedoul este mai mic decât mă așteptam, intră cărțile mașinii, o lanternă, polița RCA / Casco, niște șervetele umede și un pix care are suport dedicat 
  • sub scaunul pasagerului este un spațiu de depozitare gen sertar, de 20x29x7,5cm, foarte bun pentru chestii importante ca hârtia igienică
  • roata de rezervă este undeva sub mașină, cu acces la sistemul de susținere prin portbagaj, sper să nu am nevoie de ea
  • portbagajul este imens, mama mea a zis că ar putea să doarmă ușor acolo, rămâne de văzut 
  • sub capotă, motorul nu arată neapărat spectaculos să zic așa, arată ca un Lego făcut de un copil... dar nu este un aspect care să mă intereseze prea mult
  • rezervorul pentru lichidele de parbriz față / spate este comun, nu căută pe cel din spate... lichid inițial în el cât să vezi că merge, adică maxim 5 jeturi
  • siguranța de la capotă este dintr-un plastic care sper să nu aibă probleme în timp sau iarna

ZIUA 2. Prima ieșire la drum, să vedem ce poate, cum se ține, chestii de genul...

  • cuplat telefon la MediaNav, Android Auto pornit, muzică pornită, ventilație setată pe 24 de grade... 
  • luminile lăsate pe modul auto, adică pornesc automat "pozițiile" alea cu leduri...
  • sticla de apa băgată în ușa pasagerului (intră una de 1,5 litri lejer) buzunarele sunt mari
  • termosul de cafea între scaune în una din găuri, în a doua termosul de cafea de la cel din spate... nu suntem fumători, deci nu folosim scrumiere
  • setat destinație Sibiu, adică A1 Pitești, Valea Oltului... Alegem Waze că nu vrem surprize pe traseu
  • trecut pe modul ECO pentru că încă pare ușor nărăvașă, așa poate e ceva mai calmă, poate... 
  • cu această ocazie descopăr că există un martor luminos în bord care indică momentul recomandat de schimbare a treptei de viteze, este ceva cam jos poziționat, nu e foarte vizibil
  • intrat pe A1, testăm cruise-control-ul, o apăsare a butonului dintre scaune, martor verde aprins în bord, setat viteza dorită de pe volan și apăsat "R" , aprins al doilea martor verde în bord și "blană" cu 130km/h până la Pitești
  • la frânare sistemul cruise-control se dezactivează, reactivarea din buton R, la accelerare totul ok revine automat la viteza setată ulterior, puterea motorului se simte bine
  • pană aici am aflat că treptele de viteză se cer schimbare repede, adică în oraș cere 4 spre 5, la intrarea pe autostradă fără discuții direct treapta a 6-a
  • după ieșirea de pe A1, în lunga secvență de sate și comune, am testat și limitatorul de viteză, o opțiune utilă dacă nu vrei să îți iei amendă, dar care trebuie folosită cu mare atenție pentru că nu permite depășirea vitezei setate... dacă e activă și pleci în depășire, ai pus-ooo, mașina nu mai accelerează până la dezactivarea opțiunii
  • primul test de stabilitate în curbe, "Dealul Negru", destul de stabilă pentru o mașină cu garda la sol mărită și suspensii mai elastice, iar în zona de curbe în urcare puterea surprinzător a motorului și cuplu oferit mi-au creat o impresie foarte bună, frână ok, precisă 
  • puterea motorului chiar și pe setarea ECO este impresionantă, permite reprize foarte bune, permite depășiri ușoare și fără emoții.
  • după Sibiu, am plecat la Sighișoara, de aici la Brașov și apoi acasă... odată cu lăsarea serii farurile au pornit automat, că doar așa le lăsasem... deci are senzor pentru lumini
  • lumina farurilor este puternică și acoperă foarte bine drumul, doar că la mine inițial erau pe poziția încărcat și erau foarte jos, rezolvat rapid din buton

După aproape 700 km făcuți într-o zi concluziile ar fi:

  • nu am dureri de spate de la condus
  • pasagerii din spate nu fost copți de la aerul condiționat chiar dacă au dormit cu capul pe geam... deci se poate dormi bine acolo 
  • consumul a fost de 6.6 litri / 100 km, iar stilul meu de condus nu poate fi considerat deloc economic sau liniștit
  • izolația fonică este bună, mașina nu este zgomotoasă, motorul se aude doar la peste 4000 de ture și atunci cel mai probabil se aude turbina
  • sistemul MediaNav este foarte ok, ca și sistemul de 6 difuzoare, a venit încărcat cu hărțile România și Bulgaria
  • oglinzile laterale deformează distanțele, dar nu există atenționare marcată pe ele
  • camera de marșarier este foarte utilă, pentru că în oglinzile laterale nu poți estima corect distanța
  • pentru cei din spate, geamurile fumurii sunt perfecte, soarele nu-i deranjează
  • mersul cu geamurile din spate deschise, nu este plăcut, se aude un zgomot deranjant

Ce alte opțiuni mai puteam să am dar care nu prea mă intereasă:

  • card în loc de cheie... sunt obișnuit cu închiderea centralizată "manuală" de pe cheie
  • tapițerie de piele... e suficient volanul și schimbătorul
  • senzori pentru unghiul mort... am cam 22 de ani de condus fără și nu am avut niciodată surprize
  • hărți Europa în navigator... folosesc Google Maps sau Waze cu Android Auto
  • set de camere (frontală și laterale)... nu mi se par utile odată ce te obișnuiești cu mastodontul...

Dacă o să mai descopăr lucruri interesante voi completa în timp, deocamdată ne declarăm mulțumiți. Senzația pe care o am este a unei mașini robuste cu ușoare ieșiri sportive (cel puțin la această motorizare). Din punctul nostru de vedere oferă ce căutam, la un preț foarte bun, iar motorul are performanțe mult peste ce mă așteptam, rămâne de văzut fiabilitatea lui în timp.

ZIUA 4. Am comandat protecții "late" pentru aripi, acele plastice care protejează marginile aripilor la margine, urmează să vină și să fie montate în service-ul Serus... Caut pe Amazon Germania să îmi cumpăr plase și alte sisteme pentru organizarea "chestiilor" de prin portbagaj

ZIUA 10. Au venit și protecțiile de plastic, acum arată completă, parcă fără ele era neterminată. Montajul a durat cam o oră. 

ZIUA X... Am făcut 3.000 de kilometri cu mașina... consumul mediu 6.7 litri la 100 kilometri dar a apărut și prima mică problemă / surpriză... niște martori portocalii din bord s-au aprins după un demaraj în super forță, și s-au stins după ce am oprit motorul... dusă rapid la service, pusă la diagnoză foarte rapid... a fost un rateu pe unul din cilindrii care a produs alerta la computer... acum totul funcționează perfect... să sperăm că nu se repetă.

ZIUA Y... Depășit 3500 de kilometri, în ultima perioadă am mers doar prin oraș, așa că consumul mediu a urcat la 6.8, dar încă mi se pare foarte bun. Motorul pare că și-a făcut rodajul și mi se pare că are și mai multă putere decât la început. După folosirea mai intensivă prin București, îmi este foarte clar că camera de marșarier și senzorii de parcare spate sunt indispensabili pentru această mașină, dar cu ei strecuratul în locuri mici de parcare este floare la ureche. Cu funcția ECO activă inclusiv sistemul de climatizare are funcțiile reduse, deci dacă pare că ceva nu merge foarte bine, e de la funcția ECO...