Mergi la conţinutul principal

Cum alegi tipul de cauciuc pentru bicicletă?

Cum alegi tipul de cauciuc pentru bicicletă?

Când vrei să-ți schimbi cauciucurile de la bicicletă, poți avea o problemă dacă nu ști ce tip ce cauciuc îți trebuie... există multe variante, dar care este cea de care ai nevoie?

Categoriile importante de cauciucuri pentru bicicletă sunt: șosea, commuter (sau navetist cum se zicea pe vremuri...) ciclocros, cross country, downhill și bmx.. funcție de unde te dai cu bicla, e nevoie să alegi o categorie sau două.

Cauciucurile de șosea sau cele pentru cursiere sunt subțiri și nu prea au profil... oricum sigur au pe mijloc o bandă continua fără pic de profil. Au probleme pe orice altă suprafață în afară de asfalt, chiar și pe ploaie. Se umfla la presiuni mari 4-6 atmosfere.

Cauciucurile de oraș (commuter) au balonul ceva mai mare au profil fin peste tot și ideal au pe mijloc o mică zonă continua... astfel nu zbârnâie pe asfalt dau elimină apa de la ploaie. Pe noroi sunt extrem de slabe. Se umfla la presiuni mari 4-6 atmosfere.

Cauciucurile de ciclocros au balon mediu 38-48 pe janta de 29/700, și au un profil miniatural dar foarte des, sunt făcute să aibă aderență pe pământ, nisip, dar bătătorit... poate noroi. Folosite pe asfalt se tocesc repede și sunt ușor zgomotoase. Se umfla la presiuni mari 4-6 atmosfere.

Cauciucurile de cross-country, sunt cele care echipează în general bicicletele MTB, au crampoane medii, balon mare, sunt foarte ok de mers pe pământ, noroi.. sunt zgomotoase pe asfalt și se tocesc destul de repede. Presiunile la care se umflă sunt în general de 3-4 atmosfere.

Cauciucurile de downhill sunt cele cu balon mare și crampoane mari și mai rare, ideale pentru coborâri din zona medie - extreme... nu sunt pentru oricine. Se umfla la presiuni mici.

Cauciucurile de BMX... mici, grase și urâte... aduc destul de mult cu cele de commuter dar sunt ceva mai balonate.

Când alegi un cauciuc de bicicletă în afară de tip și dimensiune ar fi bine să te uiți și la:

  • nivelul de protecție la înțepătură, pe banda de rulare și pe flanc (important la cele pentru MTB și cross country
  • balonul maxim suportat de cadru și furcă
  • greutate (cele cu grad mare de rezistență la pană sunt mai grele)